Scroll Top

5 Υπεροχα πραγματα που μπορει να μην γνωριζετε για τα αρωματα.

ΑΡΘΡΟ ΤΩΝ Dries Van Noten & Frédéric Malle

1) Η τεχνολογία μπορεί να αναδημιουργήσει μια μυρωδιά από σχεδόν οτιδήποτε. Στη δεκαετία του 1980, οι επιστήμονες ανέπτυξαν την τεχνολογία γνωστή ως «headspace», μια τεχνική που χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα για να ανιχνεύσει, να αναλύσει και να αναδημιουργήσει το άρωμα των περισσότερων αντικειμένων. (Φυσικά, οι αρωματοποιοί εστιάζουν συνήθως σε φυτά, λουλούδια και τρόφιμα). Με λίγα λόγια, βάζεις τον αισθητήρα σε ένα αντικείμενο, απορροφά το άρωμα, το οποίο στη συνέχεια αναλύεται. Τα δεδομένα που συλλέγονται – μια λίστα συστατικών που εξατμίζονται από το αντικείμενο και η αναλογία τους μεταξύ τους – βοηθά τους αρωματοποιούς να δημιουργήσουν μια αντίστοιχη σύνθεση αρώματος που μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν στις φόρμουλες τους.

2) Είναι φυσιολογικό να χάνετε την ικανότητα να μυρίζετε το χαρακτηριστικό άρωμα σας. Προφανώς, ο καθένας συνηθίζει το δικό του άρωμα, με τον ίδιο τρόπο που εμείς συνηθίζουμε τα άλλα στοιχεία του άμεσου περιβάλλοντός μας. (Σκεφτείτε πώς μπορείτε να μυρίσετε κάτι με δυσοσμία όταν μπείτε για πρώτη φορά σε ένα δωμάτιο, αλλά με τον καιρό, η μύτη σας προσαρμόζεται κάπως.) Σύμφωνα με τον Malle, μόλις συνηθίσετε το άρωμά σας, θα το μυρίσετε μόνο όταν το ψεκάζετε , ή όταν προσπαθείτε συνειδητά να του δώσετε προσοχή. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι άλλοι δεν μπορούν να το μυρίσουν. Ως εκ τούτου, γνωστοί αρωματοποιοί μας  προειδοποιούν σθεναρά να μην βάλουμε περισσότερο άρωμα για να αντισταθμίσουμε την δική μας όσφρηση. Οι Dries Van Noten & Frédéric Malle μας συμβουλεύουν: «Πάντα προτείνω να θυμάστε πόσα σπρέι εφαρμόσατε όταν αρχίσατε να φοράτε για πρώτη φορά αυτό το άρωμα και να μένετε σε αυτό. Ίσως ένα επιπλέον «pshitt» για ειδικές περιστάσεις, αλλά όχι περισσότερο!» μας προτείνουν.

3) Οι ευαίσθητοι τύποι μπορούν να δοκιμάσουν να φορέσουν άρωμα στα ρούχα. Εάν έχετε ευαίσθητο δέρμα, προφανώς δεν έχετε πολλές επιλογές όσον αφορά το άρωμα. Μια «φυσική» επιλογή δεν θα αποκρούει απαραίτητα τις αντιδράσεις πια από μια συνθετική φόρμουλα. Ωστόσο, οι Dries Van Noten & Frédéric Malle μας προτείνουν να ψεκάζουμε τα ρούχα μας. 

4) Σύμφωνα με τους Dries Van Noten & Frédéric Mall, τα μαλλιά είναι ίσως το καλύτερο σημείο για να ψεκάσετε το άρωμα εάν θέλετε να κάνετε εντύπωση. Λόγω της ελαφριάς λιπαρότητας, τα μαλλιά διατηρούν το άρωμα περισσότερο από το δέρμα. Επίσης, επειδή τα μαλλιά θερμαίνονται συνεχώς από το κρανίο και οι τρίχες είναι πάντα σε κίνηση, οι μυρωδιές διαχέονται ακόμη περισσότερο. Μόνο μια προειδοποίηση: «Προσέξτε να μην ψεκάζετε τα μαλλιά πολύ συχνά, καθώς το αλκοόλ που περιέχεται στο άρωμα μπορεί να τα στεγνώσει».

5) Πιο ακριβό δεν σημαίνει καλύτερο. Ακόμη και ως προμηθευτές αρωμάτων υψηλής ποιότητας, οι Dries Van Noten & Frédéric Malle παραδέχονται ότι η τιμή είναι συχνά ένα εργαλείο μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται για την «τοποθέτηση» των αρωμάτων. «Τα αρώματα είναι σαν το φαγητό. μπορεί να είναι νόστιμα και φθηνά. Ένας ταλαντούχος άρωματοποιός μπορεί να φτιάξει ένα υπέροχο άρωμα για λίγα χρήματα», γράφει. Η μάρκα τιμολογεί τα προϊόντα της με βάση το κόστος των πρώτων υλών της και τη συγκέντρωσή τους («όπως ένα εστιατόριο που πουλάει ένα πιάτο φτιαγμένο με χαβιάρι για κάτι περισσότερο από κάτι μαγειρεμένο με αυγά και πατάτες!»). Επίσης, τα αρώματα με βάση τα συνθετικά μπορεί να είναι πιο ακριβά από τα φυσικά, κάτι που δεν φαίνεται διαισθητικό, δεδομένης της τιμής ορισμένων οργανικών και φυσικών σειρών περιποίησης δέρματος στην αγορά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι σπάνιες πρώτες ύλες υψηλής τεχνολογίας είναι συχνά πιο ακριβές από τα φυσικά έλαια και αιθέρια έλαια.

ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ: beautylish.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Scenthome